Fokus i marts

Marts og foråret (!!) er lige rundt om hjørnet – og her i DRK Nordjylland har vi spændende ting på tapetet i den kommende tid!

Kig med her, om der er noget, der kunne friste dig at deltage i 🙂

Jagt & Outdoormessen i Års
D. 23+24. februar
DRK Nordjylland er repræsenteret på messen med retriever-ejere. De fremviser deres hunde og tager en snak med messe-gæsterne om livet med en retriever og deres tilshørs/træningsforhold med Dansk Ketriever Klub.
Messen er åben for alle, begge dage – betaling for indgang ved døren.
Mere information om messen Klik her!
Der er også en facebook side: Jagt og Udeliv 2019 – link

Har du lyst og lejlighed til at fremvise DIN retriever en af dagene, da kontakt Mette Thomsen fra DRK på tlf. 22976777 🙂

Hvalpe/Brugsprøve/Lydighedshold i Gandrup
Opstart d. 4. marts
Her er holdet for dig med hvalp eller unghund, hvor du ønsker at have fokus på en god grundlæggende lydighed – uanset om du er i gang med en nystartet hvalp eller har en unghund, der måske snart skal til brugsprøve.
Træningen bliver differentieret, så den passer til den enkelte hunds alder og niveau.
Instruktør er Ann Schmidt, der har stor erfaring på dette område. Hun er samtidig af de første instruktører i klubben, der har gennemgået DRK’s nye instruktøruddannelse, hvor instruktørens praktiske erfaring bliver suppleret med gode teoretiske redskaber til instruktørernes daglige virke i klubben.

Vinderklassetræning – dobbeltlektioner i Frederikshavn
Opstart d. 10. marts
Når man har hund på vinderklasse-niveau, bliver træningen mere intens, og der kan være behov for længere træningspas for at øge udholdenheden på både hund og fører. Derfor har Poul-Erik Hansen og Per Bo Madsen planlagt vinderklasse-træning som dobbeltlektioner, så der netop bliver tid til at træne de lange perioder, hvor hund og fører skal holde fokus og koncentrere sig om at ‘være på’ og holde ro.
Det bliver 3 søndage, hvor du og din hund bestemt får kvalitet for pengene!
Se mere info: KLIK HER!

Foredrag: Hvordan påvirker vores stress hunden?

Dato: 11. marts på Vejgaard Bibliotek
Mange af os kender det – vi er stressede, og det går lige ned i hunden – til vores irritation og frustration!
Men hvad sker der egentlig? Og hvad kan vi gøre for at lette presset på hunden?
Kom med og hør mere fra foredragsholder Hanne Marie Friborg fra Hundeskolen Trofast, der lægger op til en spændende og lærerig aften.
Foredraget er åbent for både medlemmer og ikke-medlemmer, så giv gerne info videre til andre, der kunne nyde godt af denne aften.

Ringtræning ‘The O’Shea way!’ i Hobro
Instruktør Tina Kristensen gentager succes’en med ringtræning med fokus på Gerard O’Shea’s træningsprincipper. Her skal det være SJOVT for både hund og fører at begive sig ind i udstillingsringen. Der er fokus på alle små detaljer og et godt flow i helheden, så hunden får vist sig fra sin bedste side, når den skal bedømmes.
Dette hold henvender sig til alle – man kan sagtens være med, selvom man ikke har prøvet det før!
Og så holder Tina faktisk hele 2 hold samme dag 🙂
Se mere info:
kl. 13-14: KLIK HER!
kl. 14-15: KLIK HER!

Vi glæder os til at se dig 🙂

2019-02-17T15:23:20+00:00februar 18th, 2019|Categories: Uncategorized|